måndag 19 mars 2012

En efterlängtad dag..

Jag halvsitter i min soffa efter att ha ätit en god hembakad bulle och druckit en kaffe och lyssnar till ljudet av när mina älsklingar pratar i köket. Min älskade lillasyster är hemma hos mig och tar hjälp av N:s kunskaper i matematik. Så snällt av honom att hjälpa till. Underbara varelse.

Idag har varit en fantastisk dag. Dels har jobbet idag varit riktigt bra. Jag har varit så produktiv och kreativ! (Om jag får säga det själv...) Det känns så skönt att gå hem efter en sådan arbetsdag, när man liksom vet att man gjort sitt allra yttersta. Underbar känsla! På toppen av detta fick jag i söndags ett mail av en fantastiskt gullig kollega som sa att hennes granne ska flytta och att jag kan ta över den lägenheten om jag ville. Gissa om jag höll på att smälla av av lycka! Så idag efter jobbat åkte jag, N och min syster till den här lägenheten för att prata med den nuvarande hyresgästen och kolla på lägenheten. Efter att ha pratat med honom samt kollat på lägenheten var beslutet självklart; jag tackade ja på två röda och på torsdag ska vi träffas för att skriva papper!! Hur kan man ha en sådan tur?? Det känns som om en stor sten, för att inte säga ett berg, har lyfts bort från mina axlar och mitt bröst. Mitt nuvarande kontrakt där jag i dagsläget bor går nämligen ut den 30/4-12, alltså samma dag som jag får den nya lägenheten. Helt otroligt skönt! Även om jag har världens bästa pojkvän som lovade mig att jag skulle få bo där tills jag hittat något annat så var ju inte det vad jag egentligen ville, utan  jag ville ju faktiskt ha mitt eget krypin ett litet, litet tag till. Därav min otroliga lättnad! Tanken på att behöva vara beroende av någon på det sättet får mig att må dåligt. Jag behöver inte det just nu känner jag, så det här är en helt fantastisk känsla som infinner sig i min kropp just nu. Tack igen fina, fina kollega! 

Om 11 dagar åker jag och min underbaring till Tokyo. Det känns som att det var igår vi bokade, jag kan inte begripa hur tiden kan gå så fort! Det ska bli helt underbart! Två hela veckor, 24 timmar om dygnet tillsammans med dig. Vad kan man mer begära? Jag älskar dig Så.

Det är mycket roligt som händer i mitt liv just nu! Jag älskar livet, just precis så som det är Nu. 

Kärlek, M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar